Waarom noemen manipuleert tijdens het Rijden van de hersenen …

Frau telefoniert mit Headset im Auto
Britse onderzoekers zeggen dat Zelfs met de Headset de Telefoon in de auto is niet veilig… en zelfs Headsets ons kan doen om zich te beschermen. Gesprekken met de Headset of handsfree-systeem in de auto is geen Probleem, of? Maar!, Britse onderzoekers zeggen, omdat onze hersenen wordt aangevraagd via de Telefoon sterker dan je denkt.

Onderzoekers uit het verenigd koninkrijk onderzocht of handsfree-systemen en Headsets zijn in feite veiliger is dan het direct Bellen met de mobiele telefoon. Uw resultaten laten zien dat u zou moeten overwegen in de toekomst of u leidt het telefoneren in de auto.

De onderzoekers, van Sussex erachter dat de Telefoon beweerde tijdens het rijden met het visuele centrum van de hersenen, veel meer dan eerder gedacht. Omdat in een telefoon gesprek, Luisteren is niet het enige proces dat wordt verwerkt in de hersenen. Op hetzelfde moment, dat we onszelf onbewust alle tijd om de beelden in de onderwerpen van gesprek en ook het gezicht en de gezichtsuitdrukkingen van de telefoon partners gevisualiseerd worden door de hersenen. Met inbegrip van onze totale capaciteit lijdt, visuele informatie, en om goed te kunnen beoordelen.

De visuele component van een gesprek

In een rijdende simulatie test de onderwerpen op hetzelfde moment de telefoon waren in staat tot het evalueren van risico-situaties tijdens het rijden, een bad en mogelijke belemmeringen minder gemakkelijk te herkennen. Dus de groep van bellen naar de bestuurder besefte op slechts 50 procent van de kritieke situaties die had gezien de controlegroep van niet-afgeleid stuurprogramma. Het antwoord op deze situaties was twee keer langzamer dan die van de controlegroep. De meest voorkomende fout rijden, wanneer de gesprekspartner sprak over dingen die de visuele verbeelding gestimuleerd, in aanvulling, zoals de kamer, waarin de blauwe map?.

Dr. Graham Gat, een docent psychologie aan de Universiteit van Sussex en auteur van de studie legde de resultaten: de gesprekken worden verwerkt veel meer visueel dan je zou verwachten. Het resultaat is dat automobilisten negeren onderdelen van de ‘buitenwereld’ en meer op ‘interne -, visuele-wereld’ – focus. Dit heeft een impact op de verkeersveiligheid

Tunnel weergave door de mobiele telefoon bellen

De analyses van Eye-Tracking camera ‘ s om te bewijzen bovendien dat de telefoon chauffeurs kreeg een tunnelvisie. Je keek alleen te kijken naar het midden van de weg voor u en de obstakels en andere voertuigen in de perifere visie konden gebied slechts een beperkte manier. Proefpersonen in de controlegroep, die niet tijdens de reis de telefoon, had een vier keer grotere field of view.

Zelfs gesprekken met passagiers gevaarlijk zijn?

De resultaten betekenen dat, zelfs spraakzaam passagiers zijn gevaarlijk tijdens het rijden? Niet noodzakelijk, zeggen de wetenschappers. Eerste van alles is, de Verbeelding van de gezichtsuitdrukkingen van de gesprekspartner in de Face-to-Face communicatie, omdat de bestuurder kan deze bekijken in tussen, hetzij rechtstreeks, hetzij in de spiegel. Ook de noodzaak voor bestuurders om zich beter concentreren op de perceptie van non-verbale signalen minder sterk aan het gesprek. Kritieke situaties op de weg gedetecteerd kunnen worden, ook door collega-renners

Dr Gat legt uit, Communicatieve passagiers vertegenwoordigen minder van een bedreiging, als een mobiele telefoon gesprekken. Tot slot, kunt u de conversatie aan de verkeerssituatie. Iemand aan de andere kant van de telefoon vergeet dat de meeste van de tijd, dat de bestuurder moet kunnen omgaan met verschillende taken tegelijk en blijft gewoon aan het praten.

© door wat wordt uitgezonden

Hamburg-harburg, 08. Juni

Geef een reactie