De dikte van de lucht – fijn stof is veel gevaarlijker is dan aangenomen

Feinstaub in der Luft
Mensen die betrokken zijn bij beroepen waarin, bijvoorbeeld, het lassen van gassen of stenen en kolen stof zijn blootgesteld aan, maar ook mensen die wonen op zeer drukke straten en dus veel fijn stof inademen, zijn ook in gevaar.Fijn stof passeert de longen rechtstreeks in de bloedbaan. De in een recent onderzoek op het Helmholtz Instituut. Dienovereenkomstig, de gevaarlijke lucht deeltjes veroorzaken een aanzienlijk sneller onherstelbare schade aan de longen dan eerder gedacht. Onderzocht de verontreinigende emissies van grote schepen, die worden geassocieerd met de dood van een jaar, tienduizenden mensen. De praktijk Vita heeft alle feiten op een rijtje.

Onderzoekers van het Helmholtz-Instituut van de Universiteit van Rostock waren blootgesteld in het laboratorium voorbereid long-cellen, schip uitlaat, is de zeer sterke verontreiniging waarden. Het resultaat van de wetenschappers, onder leiding van Professor Ralf Zimmermann schudde: na een paar uur van eventuele wijzigingen in het experiment, de cellen waren ziek. De studie toont aan dat de gevaren van schadelijke stoffen, zoals fijn stof, deeltjes – zijn voor de gezondheid en het milieu aanzienlijk hoger dan eerder verondersteld.

Dodelijke emissies van de scheepvaart

In een andere studie door de Helmholtz-centrum, de huidige vervuilende emissies van commerciële tall ships ontdekt in de noordzee, Geesthacht in het kader van het EU-project Clean North Sea Shipping. De onderzoekers vonden dat de verontreiniging van de lucht zal toenemen als gevolg van de grote schip uitlaatgassen tot het jaar 2030 met ongeveer 25 procent, als niet snel nieuwe wettelijke regels voor Emissie reductie zou worden ingesteld.

Schifffahrt produziert Emissionen

Momenteel is verzending wereldwijd voor ongeveer 16 procent van alle zwavel emissies in de lucht verantwoordelijk is. Een studie toont aan dat in 2030 zal deze uitstoot met 25 procent, moet worden aangenomen in de toekomst, is er geen binding emissie richtlijnen voor vessel traffic

Volgens een onderzoek door de Verenigde Naties, 16 procent van alle zwavel uitstoot uit olie verbruik is ontstaan in de wereld van de grote schepen. In de kustgebieden, de schepen waren nog in de knip voor ongeveer 90 procent van de voorkomende pure zwavel en fijn stof in de lucht verantwoordelijk zijn.

Grote schepen vergiftigen van de lucht

In de wereld van de meer dan 90.000 commerciële schepen verontreinigende stof-sterke afzuiging dampen in de lucht geblazen, ongefilterd. In Duitsland, ook de minste schepen hebben de dure uitlaat filters, dat zou pure retrofit is technisch eenvoudig.

Hoe schadelijk is het ongefilterde uitlaatgassen, toont het recente onderzoek op het Helmholtz Instituut. Ter vergelijking: Een groot schip geproduceerd in een uur tijd lag in de haven, een gemiddelde van zo veel fijn stof als tienduizenden auto ‘ s. Op hetzelfde moment, ongeveer 50 Keer meer fijn stof emissies per Ton door een groot schip vervoerde goederen dan met een vrachtwagen, die vervoerd 40 ton vracht. Voor schepen die we nodig hebben, daarom bindende regelgeving, zoals voor personenauto ‘ s van toepassing als een katalysator.

De dood uit de lucht: ze zijn beïnvloed

Volgens een studie van de Amerikaanse verzendkosten experts Professor James Corbett van de Universiteit van Delaware 20.000 mensen per jaar sterven in Europa alleen al van de effecten van ongefilterde emissies van grote schepen.

Aangenomen is dat de emissies van de schepen die van belang zijn voor iedereen. Het probleem van luchtvervuiling door schepen heeft niet alleen betrekking op de directe kustgebied, legt Dr. Volker Matthias, Helmholtz-Zentrum Geesthacht. Sinds deze ongefilterde uitlaatgassen zijn verdriftet door de Wind dat kan worden gebruikt voor het detecteren van gevaarlijke stoffen, maximaal 500 kilometer landinwaarts. Dit komt overeen met de route van Hamburg naar Frankfurt am Main.

Wat het gevaar te doen tegen de fijn stof

Om te worden in staat om de vervuiling in de lucht door Grote schepen effectief beperken zal een nieuw wettelijk kader – voor bijvoorbeeld de Installatie van een uitlaat-gerelateerde particulate filters in de scheepvaart of de definitie van de Maritieme grenzen worden gemaakt. Zo ver, de noordzee heeft verklaard slechts een emissie-controle-omgeving voor zwavel. De gevaren van fijnstof, zoals stikstofoxiden worden niet in aanmerking genomen. Probleem: de werking van de uitlaat aan de normen, dan is Duitsland zou nauw samen met de aangrenzende Lidstaten van de eerste overeenkomst.

Hier de praktijk, de Vita heeft verzameld voor u informatie over de ontwikkeling van de fijn stof belasting dit jaar in Duitsland, het gevaar van fijn stof in de vier muren en de mogelijkheden voor de reductie van fijn stof in uw eigen huis.

Hier vindt u uitgebreide informatie van het Federale milieuagentschap op het onderwerp van fijn stof.

Onder deze Link vindt u een interactieve kaart van Duitsland met de huidige luchtverontreiniging belastingen.

Hamburg-harburg, 13. Mei 2014

Geef een reactie