Gedragsproblemen bij kinderen

Kinderärztin Dr. Nadine Hess gibt Tipps zu Aggressionen bei Kleinkindern
Expert Dr. Hess: de Meeste gedragsproblemen bij kinderen zijn geen uitdrukking van echte Agressie tegen anderen, maar eerder van eigen ontoereikendheidWanneer uw kind hits andere kinderen, of bijten – wat is het en wat kunnen ouders doen? Kinderarts Dr. Nadine Hess wordt uitgelegd hoe je het beste omgaan met gedragsproblemen bij kinderen.

De kinderarts Dr. Nadine Hess zegt:

In de familie geen agressief gedrag is aangetoond, integendeel, het probeert te worden empathisch met de kinderen, helpen zich voor te bereiden op en te informeren vriendelijke mensen. Dus, hoe komt het dat wanneer een kind uit de blauwe hemel maakt agressief gedrag? Ten eerste is het belangrijk om te weten dat kinderen juist alleen met de tijd, wat zijn de gevolgen van hun gedrag voor anderen. Empathie, in de goede zin begint te ontwikkelen, bijvoorbeeld, tot de leeftijd van 18 maanden. Vanaf dit punt kan het kind onderscheid te maken tussen Zelf en Ander. Tot dan, het zal beginnen, bijvoorbeeld huilen omdat een ander kind huilt. Dit is niet meer reageert, maar omdat het is empathisch, maar omdat het geen onderscheid kunnen maken tussen buitenlandse en zelf – perceptie.

Wat voelt een kind mededogen?

De Mitweinen is een onbewuste Overdracht van gevoelens. In deze Fase, de zogenaamde egocentrisch empathie[1] volgt. Hier zal het kind voor de eerste keer, empathisch gedrag, is echter nog steeds erg op zichzelf gericht zijn. Het comfort van een huilende vriend in de Kita en geeft hem zijn eigen favoriete knuffeldier – volgens het Motto: Wat goed is voor mij, is goed voor anderen. De vriend kan een andere behoefte, niet voor een kind onder de drie jaar. Tot de leeftijd van 36 maanden, een kind kan zich inleven in een ander.

Aggression bei Kindern: Häufig, weil sie ihre Wünsche nocht nicht verbal ausdrücken können

Tot de leeftijd van 18 maanden, kinderen met een buitenlandse – en self-perception kunnen geen onderscheid maken

Waarom zeg ik dit alles in verband met gedragsproblemen? Want het is belangrijk om te begrijpen dat een kind jonger dan 36 maanden en jonger dan 24 maanden geen cognitieve vermogen, in andere kind de schoenen en de impact van zijn (agressieve) acties om te anticiperen op en te begrijpen.

Meestal is de agressieve acties zijn niet een uiting van echte Agressie tegen anderen, maar eerder van het eigen onvermogen: Het kind is niet boos, want het kan iets wat zo goed als een ander kind, die is misschien wel moe en daardoor prikkelbaar; niet kunt bedienen, kunt – afhankelijk van de leeftijd – ook zijn emoties. Het is een lage frustratie drempel.

Daarnaast kan het kind niet Uiten, met uitzondering van non-verbaal, misschien zelfs te goed. In een Situatie waar het zich in het nauw gedreven, het kind veel van een keuze, maar om te reageren metklap. Niet dat ik je verkeerd begrepen worden: Natuurlijk, dit is niet het juiste gedrag, en de kinderen moeten leren wat het is in plaats daarvan geschikt is. Maar vanuit het oogpunt van het kind, de actie is op zijn minst begrijpelijk als je jezelf in zijn positie en zijn intellectuele mogelijkheden.

Dus wat zijn de afwijkingen van het kind met gedrag?

Hoe jonger het kind, hoe belangrijker het is om te bespreken met het kind direct in de Situatie, wat het verkeerd heeft gedaan, en wat is de betekenis van zo een actie voor het Tegenovergestelde. Als u wilt bespreken met een twee-jaar-oude in de avond aan de tafel, waarom is het zijn kleuterschool vriend niet wil bijten, zal weinig succes hebben – het kan niet meer kan herinneren van de Situatie.

Aggressives Verhalten beim Kind am besten sofort thematisieren

Agressief gedrag moet u dit bespreken met uw kind direct in de Situatie waarin het gebeurt, anders kan het niet leren hoe om het te doen, in plaats daarvan, moet gedragen

Bespreek met uw kind de Situatie, wat kan het kind in plaats daarvan zou zijn: Als Je Vormpjes, moet U om het te vragen en misschien zo lang als bij andere spellen, als Je vriend niet wil opgeven. Als Je hem raakt, dat gaat hem pijn doen. Ik wil niet dat Je om de ander pijn te doen. Gewoon omdat ik niet wil dat anderen Je pijn doen.

Het doet niets om te tonen aan het kind dezelfde actie (zoals bijten of slaan), wat het heeft gedaan. Het zal niet in staat om in een verbinding. De meeste van alle, zal uw kind leren door het modelleren van gepast gedrag. Een kind die wilden groeien op in een rijk, liefdevol, empathisch omgeving, om te laten zien dit gedrag veel meer kans. U bent dus de sterkste Rol-Model voor uw kind. Wees je bewust van deze. En als het kind dansen voor de eerste keer in de serie? Een opmerking op een echte agressie probleem is, is zeer zeldzaam. Plaats uzelf in de positie van uw kind, bespreken met hem de Situatie is en hoe het moet in plaats daarvan reageren

[1] Hoffmann ML, Prosocial ontwikkeling: Implicaties voor zorg en justitie. Cambridge University Press, New York 2000

Geef een reactie