Doping betekent kaas brood: eiwit spierpijn voorkomt

Sauermilchkäse beugt Muskelkater vor
Zure melk kaas heeft nauwelijks vet en een hoog eiwitgehalte – dat is de reden waarom hij fungeert als een doping agent voor duursporters hebben gevonden in Keulen, onderzoekers nu in een lopende studie van de duitse sport Universiteit in Keulen toont aan dat eiwitten bevorderen het herstel van de spieren na de endurance sport. Geen voedingssupplement: natuurlijke proteïne-leveranciers van het bereiken van de taak net zo goed. Iedereen die wil spierpijn te voorkomen, moeten in de toekomst meer de kaas van het brood.

In het midden van de van de studie werden nieuwe wetenschappelijke inzichten laten zien dat een combinatie van koolhydraten en eiwitten bevordert het herstel van de spieren in de Endurance atleten. Eerdere studies werden uitgevoerd met behulp van eiwit drankjes. De onderzoekers van het duitse sport Universiteit in Keulen wilde weten of het dezelfde positieve effecten kunnen ook worden natuurlijke voedingsmiddelen zonder supplementen.

Gezocht: het beste recept voor regeneratie van de spier

Voor de studie werden de proefpersonen atletisch, maar niet duursporters werden gestuurd drie keer binnen enkele maanden op de loopbaan. Na de eerste van de drie 10 Kilometer loopt, de proefpersonen kregen niets te eten, na de tweede heb je 80 gram wit brood en na de derde een koolhydraat-eiwit combinatie van 40 gram wit brood en 30 gram zure melk kaas dat is vooral eiwitrijke en tegelijkertijd laag in vet.

Geen spierpijn na kaas brood

Na elke passage van de onderwerpen die onderzocht werden op verschillende waarden. Een van hen is de zogenaamde creatine kinase waarde (CK) in het bloed. Deze waarde geeft aan dat een mogelijke spier letsel en spierpijn. Het resultaat van de studie: Na elke duurloop, de CK-waarden van de onderwerpen vergroot. De hoogste stijging werd, als zij nam na de run, geen voedsel. De laagste CK-waarden werden gemeten als het gehuurde na het uitvoeren van een zure melk kaas, het brood nam. De conclusie van de in Keulen gevestigde onderzoekers: eiwit in combinatie met koolhydraten, bevordert het herstel van de spieren en voorkomt spierpijn – dat is een kaas brood maakt evenals een eiwit shake.

Geef een reactie